Een blok van 4 dagen.

5 juni 2022 - Le Tréport, Frankrijk

Hoi allemaal.
Vandaag, zondag, 1e pinksterdag, zitten we buiten onze tent in een fris windje op camping le Rompval in Mers-les - Bains.
Ontbeten met yoghurt en stokbrood.
Stokbrood, wat anders in Frankrijk? 😉
Gelukkig is het weer droog nadat gisteravond een regengebied met onweer over onze camping trok.
Provisorisch hebben we een  miniafdakje voor onze tent gebouwd met hulp van fietsen en tentdoek.
Eenpitsbrander er onder, fles water als eventueel blusmiddel.
Primitiever kan echt niet .
Alles ging goed en we hebben heerlijk gegeten en geslapen.
Nu de was nog, die moet nog drogen. Die was een tikkie nat geregend. Nou ja, tikkie....
Dat zal ook wel goed komen.

Wat hebben we zoal gedaan?
Gefietst uiteraard.
4 dagen aan een stuk.
De derde dag, Vanuit Escalles, ging het 's ochtends meteen  steil omhoog en de eerste 3 uren waren zonder meer zwaar te noemen.
Veel heuvels. Niet allemaal even lang maar vaak wel steil. Soms lopen met de fiets naar boven duwend.
En dan te bedenken dat er 84 kilometers op het programma staan...
Als het 13 uur is en we pauzeren, hebben we nog maar 40km afgelegd. En dat in 5 uur tijd...
We weten dat we vanavond terecht kunnen bij Maarten en Benedicte .
Maarten is een neef van Renate.
Maar omdat we mee mogen eten willen we ook nog redelijk op tijd aankomen.
Gelukkig is het terrein  na de pauze een stuk vlakker en schiet het nu wel op.
We worden om 17.30u hartelijk ontvangen en na een warme douche en een heerlijke, Franse maaltijd hebben we een gezellige avond met het gezin.
De volgende ochtend verlaten we Fort Mahon Plage en deze dag is de kortste route tot nog toe.
54 km, wat uiteindelijk 65 km wordt omdat we besluiten om een omweg te nemen langs de zee en omdat Google ons verkeerd stuurt.
Geen probleem, het is prachtweer. 24 graden.
Alleen de laatste 10km zijn pittig.
Een lange klim van 4 km brengt ons op de hoogte waar onze canping zich bevind.
Maar die is te doen. Weliswaar in z'n 1, maar we halen het fietsend tot aan de top.
Wat zijn we trots!
Laat de Tour de france maar beginnen, we zijn er klaar voor!
Als we zijn geïnstalleerd op de camping ziet Jan tot z'n schrik dat de dichtstbijzijnde supermarkt ruim 3 km verderop ligt. 88mtr lager.
Helemaal vergeten om van te voren in te slaan bij een supermarkt!!
De lucht is ondertussen dreigend en we dalen maar af.
Als we uit de Aldi komen is het ondertussen zachtjes gaan druppen.
En de helling is soms zo steil dat we weer moeten lopen.
Gelukkig laat de heftige regen nog even op zich wachten en we komen redelijk droog aan op de camping.
Vandaag genieten we van een rustdag.
Het is wat mistig.
Hopen dat de zon nog doorbreekt.
Groetjes Jan en Renate

1. Willeke:
    5 juni 2022
    Leuk om jullie te volgen! Je maakt vanalles mee💪👍
  2. Anita:
    5 juni 2022
    Wat een doorzettingsvermogen moet je soms hebben als je op je tandvlees loopt en je beschrijft het zo mooi en levendig. Ben al heel trots op jullie! Viva la france!
  3. Chris en Wil:
    6 juni 2022
    Jullie doen het goed!
    We genieten van jullie verslagjes!
    We kijken al weer uit naar het volgende!
    Veel succes verder!
  4. Willy en hans:
    7 juni 2022
    Petje af ik word al moe als ik het lees.
    Wat een pit bezitten jullie en dat weer .
    Knap om zo positief steeds te blijven.
    Het ga jullie goed.
    gr hans en willy
  5. Henk:
    8 juni 2022
    ... voila, voila, voila 🤸‍♀️👍...