Le grand depart.

27 mei 2022 - Doorwerth, Nederland

De kop is er af.
Na een laatste nacht in eigen bed staan we om 6.45u op.
De spullen staan klaar en als we ons hebben gewassen en hebben ontbeten word alles op de fiets geladen.
Het is proppen om alles mee te krijgen maar het lukt.
Voor Jan is het toch wel lastiger dan hij had gedacht om te vertrekken. 3 maanden zonder zijn tuin is wel een dingetje. Snel wat foto's gemaakt ter herinnering en dan is het onderhand tijd om te vertrekken.
Eline is vanuit Zwolle gekomen om ons uit te zwaaien. Wat lief hé?

De geplande vertrektijd van 8 uur wordt (uiteraard) niet gehaald maar om 8.15u verlaten we op onze stalen rossen huis en haard.
Eline zwaait ons uit en legt alles vast op de gevoelige plaat.
We rijden ons dorp uit en via Elburg, Doornspijk en Nunspeet komen we aan op de Elspeter heide.
De wind waait meest van rechts en er staat dusdanig veel wind dat we daar rekening mee moeten houden als we pauze nemen.
We vinden een prima boom die voldoende beschutting bied om ons eerste bakkie koffie te zetten op ons brandertje.
Tijdens het beluisteren van de kerkdienst drinken we het zwarte goud op.
Met een koek er bij en het zonnetje op ons hoofd is het leven zo slecht nog niet.
Na ruim een uur is de dienst en onze pauze afgelopen en gaat het weer verder.
Elspeet, Nunspeet, Uddel, Garderen, Stroe...
Allemaal bekend terrein.

Bij de Harskamper heide steekt pal voor ons een herder met z'n schapen over.
Leuk!

Jennifer en Justin worden op de hoogte gehouden hoe laat we aan zullen komen en als we over de hoge Veluwe zijn gefietst en het laatste lastige stuk van Wolfheze naar Doorwerth hebben gedaan  rollen we om 16.45u voor hun deur.

We worden van een heerlijke maaltijd voorzien en kunnen douchen.
S Avonds doen we met z'n viertjes bij Renkum nog een leuke korte wandeling.

Het is gezellig en voordat we er erg in hebben is het laat als we in ons bed liggen.

Morgen wacht weer een tocht van ruim 70km op ons.

Maar dan hebben we de wind tegen...

Groetjes Jan en Renate

1. Eefje Steert:
    27 mei 2022
    Succes, en heel veel fiets plezier!!
  2. R J A W en S:
    27 mei 2022
    Wat een onderneming, goede reis en heel veel plezier.
    Zet m op
  3. Chris en Wil:
    27 mei 2022
    Veel succes! Wat zullen jullie genieten!
  4. Pabe:
    27 mei 2022
    zo super stoer zijn jullie!!!!
  5. Jan Leusink:
    28 mei 2022
    Nou, dat valt wel mee hoor.
  6. Ernst:
    28 mei 2022
    Bevalt die elektrische fiets nou jan?? Respect hoor......tenslotte zijn jullie ook geen 20 meer 😉
  7. Jan Leusink:
    28 mei 2022
    Elektrische fiets? Hoho. 100% seniorenpower, hoor. Senior.... Pfff... Zegt iemand die nog net van de babymelk af is. 😁
  8. Willeke:
    28 mei 2022
    Ha leuk om te lezen! Succes en veel plezier!
  9. Christien.:
    28 mei 2022
    Succes en niet vergeten ervan te genieten!👍😄💛
  10. Greetje:
    29 mei 2022
    Heel veel succes en plezier samen!