Yes!!

29 mei 2022 - Zierikzee, Nederland

Yes! Gehaald!
Tja... Je traint van te voren misschien wel maar je weet nooit hoe je 3 dagen achtereen fietsen doorkomt.
Vrijdag vertrokken we na een goed ontbijt van Jennifer naar Giessenburg. Justin was al naar zijn werk toen wij opstonden.
Ach.... Je zult toch moeten werken... 😢

De middelste dag van de drie dagen, zeg maar de tussendag, zouden we zonder al teveel problemen moeten kunnen doen.
Vanuit Doorwerth ging het meteen heuvelafwaarts en de eerst 15 km gingen via paden door plaatsen zoals Heelsum Renkum en Wageningen  vlotjes.
Toen we over de brug over de Rijn reden merkten we wel dat er een forse wind stond.
Na de pauze  bij één van de talloze boomgaarden in de Betuwe, bij Kesteren in dit geval werd het menens.
Hadden we eerst nog beschutting van de boomgaarden of boerderijen, hoe verder we naar het westen fietsten hoe meer de wind vrij spel kreeg.
De wind rukte aan onze fietsen en wou ons terugblazen naar waar we vandaan kwamen.
Uren achtereen zwoegen we tegen een westenwind in met een snelheid van 10, 11km per uur.
Ja, het zonnetje scheen. Ja, prachtige luchten. De natuur op z'n mooist wellicht.
Maar heel zwaar..
8 km voor het einddoel komen we door Arkel en halen ons eten en drinken voor vanavond en morgenochtend bij de Coop.
Nog meer bagage, nog meer gewicht.
Gelukkig is het nog maar 8 km...
Na 75 km komen we aan bij de svr-camping in Giessenburg.
De vriendelijke eigenaar wijst ons een fijn plekje aan en de tent staat in no time.
Het eten gaat er ook wel in en na het eten is er nog tijd en energie voor een avondwandeling.
(Zie foto's)
Na een goede nachtrust is het zaterdagochtend 6.30u als de wekker afgaat.
Ruim 90km staat er op het programma.
Zierikzee, stad in het winderige Zeeland.
Wind hebben we al genoeg gehad wat ons betreft......
Toch zou het kunnen meevallen omdat de wind vandaag uit het noordwesten blaast en Zierikzee niet westelijk ligt maar meer zuidwest/westelijk.
En ja, het gaat goed. Het gaat fantastisch.
Eigenlijk weinig problemen gekend.
Als we Oude Tonge naderen hebben we zelfs tijd om lekker op een terrasje een dikke dubbele hamburger op te eten.
Een oude bebaarde zanger zingt prachtige country muziek.
Helaas stopt ie als hij ons ziet.
Vermoedelijk zal hij wel gedacht hebben dat er bij die 2 fietsers geen stuiver valt te verdienen, haha!!!
Als we de grevelingen dam overrijden is het echt genieten.
De harde wind heeft de surfers doen besluiten om hier hun kunsten te vertonen.
En dat kunnen wij al fietsend zien.
Bruinisse is ook rap gepasseerd en dan alleen nog het kale stuk naar Zierikzee.
Dat gaat niet snel maar stug doortrappen komen we om 18.30u aan op de mini camping.
Boks! We did it.
3 dagen fietsen en we zijn beslist niet gesloopt.
Als de tent staat gaan we wandelend naar het centrum van het prachtige Zierikzee en op een mooie locatie trakteren we onszelf op een goede maaltijd in een windstil restaurant.

Vandaag is het rustdag en dus nemen we het er van.
Morgen naar Brugge.
Iedereen een fijne zondag en voor de werkenden onder ons: succes!
Iemand moet Nederland draaiend houden😉.
Groetjes Jan en Renate

1. Pabe:
    29 mei 2022
    suc 6 voor morgen en naar Belgie.
  2. Jan Gerrits:
    29 mei 2022
    Ik zeg succes met fietsen
  3. Jan Leusink:
    Ik zeg bedankt
  4. Ina:
    Prachtig...succes samen
  5. Trijntje:
    30 mei 2022
    Toppie. Veel succes en geniet momenten
  6. Wil Brugge:
    Kalm aan en genieten!